Analýza
ENERGIE
Silné stránky
- Pan školník a vedení školy sleduje spotřebu energie na vytápění
- Ve vytypovaných třídách jsou rozmístěné teploměry.
- Větrání probíhá hlavně na začátku vyučovacích hodin, a to krátce a intenzivně.
- Nábytek je umístěn tak, aby nezakrýval panely topení.
- Radiátory nejsou zakryté, je umožněna volná cirkulace vzduchu.
- Na radiátorech jsou funkční hlavice na regulaci teploty. Teplota ve třídách je řízena počítačem, reguluje vedení školy s ohledem na venkovní teplotu. Chodby jsou otápěny na nižší teplotu.
- Vypínače osvětlení jsou označeny cedulkami, které upozorňují na šetření energií a využití denního světla.
- Přístup světla je regulován žaluziemi.
- Orientace tříd je velmi dobře zvolená, velkými okny proniká dostatek světla i tepla.
- Byla provedena výměna oken a energetické zateplení budov.
- Při výběru nových spotřebičů je sledována jejich energetická třída.
- Díky zateplení budov a regulaci funkčními hlavicemi byla snížena spotřeba tepla:
- 2016 – 2 773 GJ, částka 1 421 221 Kč
- 2017 – 3 663 GJ, částka 1 178 696
Slabé stránky
- Nedostatečné sledování teploměrů.
- Nedostatečné nabádání k úsporám energie.
- Na chodby a schodiště nainstalovat časové vypínače světla
- Vyměnit spotřebiče s vysokou spotřebou
- Důsledně zhasínat při opouštění tříd
- Nejsou všude úsporná světla
ODPADY
Silné stránky
- Poctivé třídění odpadu (papír, sklo, plasty, elektro, baterie, mobily, elektrozařízení, hliník a směsný odpad).
- V každé třídě je vyvěšena informační cedulka o správném třídění; tato informační cedulka byla vytvořena žáky Ekotýmu.
- Pořádáme podzimní a jarní sběr papíru.
- Celoroční sběr vybitých baterií a dalšího drobného elektrozařízení.
- Sběr PET-víček, další využití; sběr hliníku – odevzdáním podporujeme obnovu deštných lesů; sběr pomerančové kůry
- Na třídění odpadu se podílejí všichni žáci, učitelé, provozní zaměstnanci.
- Na chodbách i ve třídách je rozmístěn dostatečný počet košů.
- Používáme sešity z recyklovaného papíru, učitelé využívají oboustranný tisk.
- Využití odpadového materiálu při tvořivých činnostech.
- Spoluúčast při úklidu v okolí školy, města, např. 72 hodin.
- Vzájemné vzdělávání žáků v oblasti odpadů.
- Osvěta prostřednictvím výukových programů.
- Zapojení do projektu Recyklohraní.
- Nosíme svačiny v krabičkách, pijeme z lahví na opakované použití.
- Nakupujeme do látkových tašek.
Slabé stránky
- Nedostatečné oboustranné kopírování.
- Pohozené odpadky v okolí školy.
- Škola nekompostuje
- Při třídění odpadu nejsou všichni důslední, nutná opakovaná osvěta.
VODA
Silné stránky
- Všichni zaměstnanci i žáci průběžně sledují, zda nekapou kohoutky a neprotékají záchody.
- Žáci, pedagogové i ostatní zaměstnanci jsou vyzýváni a motivováni k dotahování kohoutků.
- Ve třídách i záchodech jsou cedulky vyzývající k šetření vodou.
- Na většině záchodů je dvojité splachování, žáci znají jeho význam (malé spláchnutí3 l, velké10 l)
- Na velké části kohoutků jsou úsporné perlátory, které pan školník průběžně čistí.
- Paní uklizečky k úklidu i praní používají z velké části ekologické čisticí prostředky.
- Ve škole máme kvalitní vodu – voda z Koryčanské přehrady a podzemní voda z Moravského Písku.
- Žáci jsou poučeni, co do odpadu nepatří: zbytky jídel, tuky, hygienické potřeby, léky, chemikálie a jiné nebezpečné látky.
Slabé stránky
- Některé baterie nejsou opatřeny perlátory.
- Spotřeba vody stoupla.
- Nemáme nádoby na sběr dešťové vody, ředitelství školy usiluje o zavedení rozvodu dešťové vody na splachování.
- Máme minimum pákových baterií.
- Nemáme sud s dešťovou vodou na zalévání květin
PROSTŘEDÍ ŠKOLY
Silné stránky
- Na chodbách i ve třídách jsou nástěnky s výkresy žáků.
- Na chodbách i ve třídách jsou květiny.
- Školní zahrada a hřiště jsou aktivně využívány ke sportovním hrám i odpočinku.
- Odpočinkové koutky v celé budově, je budována relaxační třída
- Počítačová učebna přístupná žákům.
- Na chodbách i ve třídách je velké množství květin, o které pečují žáci v pracovních činnostech
- O své okolí žáci pečují v hodinách pracovních činností, trávník kosí pan školník
- Označení všech místností.
- Třídy jsou útulné a funkčně vybavené, v 1. – 3. ročníku mají žáci vzadu ve třídě koberec.
- Žákům i učitelům se prostředí školy líbí.
- Máme nově opravené tělocvičny a hřiště.
- V zimním období přikrmujeme ptáky v okolí školy. Čistíme a vyměňujeme ptačí budky.
Slabé stránky
- Bylo by vhodné pořídit informační tabuli pro snadnější orientaci ve škole.
- Na školním hřišti je malé množství laviček.
JÍDLO A SVĚT ANEB ZODPOVĚDNÁ SPOTŘEBA POTRAVIN
Silné stránky
- Žáci se orientují v lokálních potravinách.
- Žáci se orientují v sezónních potravinách.
Slabé stránky
- Škola i domácnosti nakupují ve velkých obchodech, protože je tam velký výběr.
- Žáci plýtvají potravinami.